numer 016
październik 2022
7

Uniwersytet Medyczny w Lublinie z projektem „Doskonałość dydaktyczna uczelni”!

Uniwersytet Medyczny w Lublinie otrzymał dofinansowanie na projekt "Doskonałość dydaktyczna uczelni". Projekt realizowany będzie przez Centrum Edukacji Medycznej, pod patronatem Prorektora ds. Kształcenia i Dydaktyki - prof. dr hab. n. med. Kamila Torres. 

Cel projektu 

Głównym celem projektu jest podniesienie poziomu doskonałości dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie poprzez rozwój procesów instytucjonalnych oraz podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, dydaktyczno-badawczej i wspierającej proces dydaktyczny do 30.09.2023 r. Ponadto ważne jest także budowanie systemu informacyjno-wdrożeniowego oceny procesu dydaktycznego poprzez pozyskiwanie informacji od studentów, nauczycieli i administratorów celem określenia obszarów deficytowych i rozwojowych z zakresu kompetencji oraz kompleksowe podniesienie efektywności i jakości procesów kształcenia.

Inicjatywy zaplanowane w projekcie
Inicjatyw zaplanowanych w ramach projektu jest wiele. Pierwszy z nich zakłada rozbudowę systemu elektronicznego systemu do prowadzenia ankietyzacji nauczycieli akademickich, pracowników, studentów celem pozyskiwania informacji wspomagających proces dydaktyczny (DELFI, Rozwój Uczelnianego Systemu Ewaluacji Osiągnięć (SONAR) oraz utworzenie i wdrożenie Karty Kompetencji Nauczyciela Akademickiego.

Ponadto projekt zakłada rozbudowę uczelnianego systemu projektowania i weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia się oraz systemu doskonalenia sprawności akademickiej URSA.
Ważnym aspektem projektu będzie stworzenie miejsc spotkań "Student's and faculty loungue". Projekt zakłada utworzenie 2 miejsc, saloników w oparciu o bazę infrastrukturalną UML dedykowanych i przeznaczonych do spotkań studentów i nauczycieli akademickich służących do integracji.
Warto wspomnieć jeszcze o rozwój systemu kształcenia na odległość oraz rozwój inicjatyw UML wpierających współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym w celu dostosowania procesu kształcenia do potrzeb rynku pracy.

Ponadto w projekcie zaplanowano działania, w tym m.in. doskonalenie kadry dydaktycznej poprzez kształcenie w zakresie organizacji i przywództwa oraz badań w edukacji, utworzenie Programu Świadomego Tutora, rozwój systemu kształcenia na odległość poprzez utworzenie Wirtualnego Interaktywnego Pacjenta (VIP), wskazanie przedmiotów możliwych do kształcenia na odległość oraz metod i technik takiego kształcenia, a także przygotowanie i wdrożenie egzaminów OSCE na kierunkach pielęgniarstwo i położnictwo I st.

Przewidywane rezultaty realizacji projektu
Rezultatami realizacji projektu będzie podniesienie jakości kształcenia na UML, wzrost kompetencji kadry dydaktycznej, rozwój systemu zarządzania jakością kształcenia oraz rozwój narzędzi informatycznych wspierających proces kształcenia. Projekt promuje zapewnienie jakości kadry dydaktycznej na poziomie instytucjonalnym i wspiera działania UML jako instytucji gwarantującej odpowiednie kwalifikacje i kompetencje kadry dydaktycznej. Założenia projektu są zgodne z dokumentami wskazanymi w Rocznym Planie Działania dla 3.4 POWER.

Okres realizowania projektu
Projekt będzie realizowany w okresie od 01.09.2022 do 30.09.2023 r
Osoby do kontaktu:
mgr inż. Katarzyna Wilkowska
mgr Małgorzata Kostrubiec

Tekst: Wiktoria Kinik
© 2022 Centrum Symulacji Medycznej UM w Lublinie