Informator uniwersytecki
numer 004
luty 2021
★
2
Badanie opinii uczestników DźJUML
Po pierwszym Dniu Jakości UML (DźJUML) przeprowadzono krótką ankietę wśród uczestników tego wydarzenia. Łącznie w ankiecie wzięło udział 54 uczestników, niestety wiele ankiet nie zostało ukończonych, co uniemożliwiło włączenie ich do podsumowania. Oto najciekawsze opinie i wypowiedzi respondentów z ankiet uzupełnionych w całości.
Czym dla Pani/Pana jest pojęcie profesjonalizmu?
Najczęściej wybierane odpowiedzi wskazują na:
- Jakość wykonywania działań zawodowych;
- Zdolność do samodzielnego, wydajnego i efektywnego działania;
- Posiadanie wysoko rozwiniętych umiejętności specjalistycznych;
- Umiejętność komunikacji i współpracy z współpracownikami;
- Dążenie do pełni własnego rozwoju osobowego.
Pytanie dawało możliwość zaznaczenia kilku odpowiedzi, a także wpisania własnych, takich jak: „kompilacja wartości, wiedzy i umiejętności stosowana refleksyjnie w codziennej praktyce”.
Czy w Pani/Pana opinii profesjonalizm jest niezbędny w życiu zawodowym i osobistym?
Zdaniem 95% respondentów, profesjonalizm jest niezbędny w życiu zawodowym i osobistym. W komentarzach wskazywano m.in., że profesjonalizm:
-
„jest najważniejszym elementem wpływającym na jakość”;
-
„jest niezbędny, aby zachować standard kształtowania kultury i środowiska pracy”;
-
„jest niezbędny do wykonywania czynności zawodowych i kontaktów międzyludzkich”.
Czym w Pani/Pana opinii jest jakość kształcenia?
Opinie na temat tego, czym jest jakość kształcenia, rozkładają się równomiernie - wykres z prawej strony
Jak ocenia Pani/Pana Dzień Jakości Kształcenia UM w Lublinie?
Zdecydowana większość respondentów (86%) ocenia pierwszy Dzień Jakości UML dobrze lub bardzo dobrze. Respondenci wskazywali, że warto, aby tego typu wydarzenia odbywały się częściej.
Jakie są Pani/Pana oczekiwania względem podobnych spotkań dotyczących jakości kształcenia?
Respondenci udzielili wielu cennych uwag i wskazówek w zakresie organizacji podobnych wydarzeń w przyszłości. Ponieważ treść komentarzy poruszała wiele aspektów organizacji wydarzenia, oczekiwania i propozycje zostały podzielone na dwa obszary tematyczne: kwestie techniczno-organizacyjne oraz merytoryczne.
Jakie są Pani/Pana oczekiwania względem podobnych spotkań dotyczących jakości kształcenia?
Respondenci udzielili wielu cennych uwag i wskazówek w zakresie organizacji podobnych wydarzeń w przyszłości. Ponieważ treść komentarzy poruszała wiele aspektów organizacji wydarzenia, oczekiwania i propozycje zostały podzielone na dwa obszary tematyczne: kwestie techniczno-organizacyjne oraz merytoryczne.
W zakresie organizacji wnioskowano przede wszystkim o:
- Spotkania krótsze, a częstsze;
- Wcześniejsze ogłoszenie wydarzenia;
- Zawężenie tematyki spotkań umożliwiające szersze rozwinięcie omawianego zagadnienia oraz dyskusję;
- Zapraszanie gości i interesariuszy zewnętrznych;
- Przestrzeganie przez prelegentów limitu czasu przeznaczonego na wystąpienie.
W zakresie treści respondentów interesują przede wszystkim:
-
Panele dotyczące kwestii technicznych: sposoby tworzenia sylabusów, systemu akumulacji punktów ETCS;
-
Standardy i metody oceny oraz kwestie przygotowywania egzaminów;
-
Panele dotyczące metod dydaktycznych, umiejętności pedagogicznych;
-
Sposoby budowania jakości w innych uczelniach w Polsce i za granicą;
-
Praktyczne działania projakościowe w Uczelni oraz relacje z wizyt komisji akredytacyjnych.
Podsumowanie
Przeprowadzone badanie wykazało, że organizacja I Dnia Jakości UML została oceniona pozytywnie. Z odpowiedzi respondentów wynika, że profesjonalizm i jakość są dla członków naszej społeczności akademickiej wartościami bardzo istotnymi i wzajemnie powiązanymi.
Wnioski z przeprowadzonej ankiety pozwolą na lepszą organizację tego typu wydarzeń w przyszłości oraz dopasowanie oferowanej formy i szczegółowej tematyki wydarzenia do oczekiwań uczestników.
Wnioski z przeprowadzonej ankiety pozwolą na lepszą organizację tego typu wydarzeń w przyszłości oraz dopasowanie oferowanej formy i szczegółowej tematyki wydarzenia do oczekiwań uczestników.
wyniki ankiety opracowała: Dorota Stachura-Żurek, Sekja Jakości Kształcenia
© 2022 Centrum Symulacji Medycznej UM w Lublinie