Informator uniwersytecki
Nowi profesorowie w grupie dydaktycznej
Rada ds. Kształcenia UM w Lublinie 30 października oraz 26 listopada 2020 r. pozytywnie zaopiniowała zmianę stanowiska łącznie 6 nauczycieli akademickich na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników dydaktycznych. Poprosiliśmy by napisali kilka słów o sobie.
dr n. med. Agnieszka Bartoszek
Zakład Medycyny Rodzinnej i Pielęgniarstwa Środowiskowego, Wydział Nauk o Zdrowiu
Przedmiot którego uczę:
Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne
Dlaczego dydaktyka - co mnie pasjonuje w nauczaniu?
W nauczaniu pasjonuje mnie rozbudzanie ciekawości studenta i „drążenie tematu” nad którym wspólnie pracujemy. Widok starających się studentów i zadowolonych seniorów na zajęciach jest bezcenny. Mam poczucie, że nie jest to dla nich „stracony czas”.
Studentów lubię za…
Studentów lubię za zadawanie ciekawych pytań, zaangażowanie i empatię podczas pracy z osoba starszą. Cieszę się, obserwując zmiany, jakie w nich zachodzą. Widzę w nich obiecujących ludzi, którzy chcą realizować swoje marzenia.
dr n. farm. Dariusz Duma
Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
Przedmiot którego uczę:
- Chemia kliniczna,
- Systemy jakości i akredytacja laboratoriów,
- Diagnostyka laboratoryjna
Dlaczego dydaktyka - co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Bardzo lubię prowadzić zajęcia ze studentami - przekazywać młodym ludziom swoją wiedzę i umiejętności praktyczne najlepiej jak potrafię, a także tłumaczyć trudne zagadnienia i obserwować, jak stają się one zrozumiałe nawet dla nieco słabszych studentów.
Studentów lubię za...
Studentów lubię za to, że nie można się z nimi nudzić, jak też za to, że każdy z nich jest inny, co sprawia, że bycie nauczycielem akademickim jest pasjonujące.
dr n.med. Katarzyna Kocka
Zakład Medycyny Rodzinnej i Pielęgniarstwa Środowiskowego
Katedra Onkologii i Środowiskowej Opieki Zdrowotnej
Przedmiot, którego uczę:
Podstawowa Opieka Zdrowotna
Dlaczego dydaktyka - co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Nauczanie to nie tylko praca i przekazywanie wiedzy ale również spotkanie z drugim człowiekiem, lubię współpracować z młodymi ludźmi, pomagać w zdobywaniu doświadczenia zawodowego, uczyć szacunku i empatii.
Studentów lubię za …
Kreatywność, radość jaka czerpią z życia, chęć zdobywania wiedzy, świeżość spojrzenia na świat i otaczającą rzeczywistość oraz siłę do pokonywania trudności.
dr n. farm. Rafał Pietraś
Katedra i Zakład Chemii Leków
Przedmiot którego uczę:
- Chemia leków,
- Ocena jakości leków,
- Analityczne aspekty kontroli jakości leków,
- Chemia kosmetyczna II,
- Surowce przeciwwolnorodnikowe i promieniochronne
Dlaczego dydaktyka - co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Praca dydaktyka to wielki przywilej, odpowiedzialność ale również satysfakcja. Przekazywanie wiedzy jest podstawowym elementem zapewniającym instytucjonalną spójność w rozwoju naukowym młodych pokoleń. W pracy dydaktyka najciekawsze jest podejmowanie wyzwań, rozwój oraz przekazywanie wiedzy.
Studentów lubię za...
W pracy ze studentami najbardziej lubię kreatywność i spostrzegawczość młodzieży, które często stanowią duże wyzwanie i są bardzo motywujące.
dr n. farm. Beata Wojtysiak-Duma
Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
Przedmiot którego uczę:
- Chemia kliniczna,
- Diagnostyka laboratoryjna,
- Praktyczna nauka zawodu
Dlaczego dydaktyka - co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Największą satysfakcję daje mi przekazywanie wiedzy jak również umiejętności związanych z wykonywaniem zawodu diagnosty laboratoryjnego.
Studentów lubię za...
Praca dydaktyczna daje mi możliwość poznania młodych, interesujących ludzi, którzy sprawiają, że mogę spojrzeć na życie z innej perspektywy.
dr n.med. Ilona Wójcik-Chęcińska
Katedra i Zakład Stomatologii Zachowawczej z Endodoncją
Przedmiot którego uczę:
- Nauczanie przedkliniczne w endodoncji,
- Nauczanie przedkliniczne w stomatologii zachowawczej,
- Stomatologia zachowawcza z endodoncją,
- Gerostomatologia – w języku polskim i angielskim
Dlaczego dydaktyka - co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Nauczanie zawodu jest dla mnie połączeniem pasji i zainteresowań, ale przede wszystkim przywilejem pracy z młodymi ludźmi. Cieszy mnie poznawanie nowych, ciekawych osób, które motywują mnie do rozwoju i pracy. Lubię się uczyć, zdobywać nowe umiejętności, a przekazywanie studentom wiedzy oraz doświadczenia daje mi poczucie sensu i spełnienia.
Studentów lubię za...
Studentów lubię za bezkompromisowość, entuzjazm, energię. Szanuję indywidualizm każdego z nich, ale szczególną satysfakcję sprawia mi gdy studenci współdziałają i współpracują w grupie. Uczy to odpowiedzialności za siebie i innych, co w zawodzie medycznym jest jedną z ważniejszych umiejętności.
redakcja: Kasia Flor,
Sekcja Organizacyjno-Informacyjna