Informator uniwersytecki
numer 013
kwiecień 2022
★
3
Mamy dobre VIBES!
Projekt VIBES - The Virtual Innovative Biomedical Education in Science - koordynowany przez Uniwersytet Medyczny w Lublinie to odpowiedź na zapotrzebowanie na innowacyjne formy kształcenia zdalnego dla kierunków biomedycznych.
O projekcie
Projekt VIBES powstał w odpowiedzi na obecne potrzeby edukacyjne spowodowane pandemią COVID-19, która w znacznym stopniu ograniczyła kontakt student-nauczyciel oraz dostęp do infrastruktury laboratoryjnej. Dzięki wielomiesięcznej pracy specjalistów z dziedziny kształcenia studentów kierunków biomedycznych powstało innowacyjne rozwiązanie, które pomoże w nauczaniu praktycznym zarówno w trakcie pandemii oraz jako forma uzupełniająca kształcenia kontaktowego.
Konsorcjum pięciu uniwersytetów uzyskało finansowanie mające na celu stworzenie modułów edukacyjnych podnoszących jakości praktycznego kształcenia na biomedycynie i kierunkach pokrewnych. Uzyskane fundusze umożliwią wdrożenie nowatorskich modułów dydaktycznych opartych na wystandaryzowanej metodyce i wyprodukowaniu wysokiej jakości materiałów edukacyjnych. Międzynarodowa współpraca, poprzez wymianę doświadczeń, pomoże stworzyć wspólny standard takiego nauczania. Jest to istotne w rozwijaniu mobilności studenckiej, ponieważ przyczyni się do stworzenia jednolitych podstaw programowych.
Wyniki tej działalności zostaną przedstawione na konferencji edukacyjnej, będącej zwieńczeniem projektu. Wezmą w niej udział przedstawiciele zespołów badawczych oraz specjaliści zajmujący się kształceniem studentów w dziedzinach biomedycznych.
Trwający 36 miesięcy projekt VIBES, który rozpoczął się 1 lutego 2022 roku i potrwa do 31 stycznia 2025 roku jest koordynowany przez Uniwersytet Medyczny w Lublinie (mgr Natalia Radczuk i prof. dr hab. n. biol. Przemysław Tylżanowski). Powstał on w partnerstwie z University of Oslo (Norwegia), University of Foggia (Włochy), KU Leuven (Belgia) oraz Reykjavik University (Islandia), a dofinansowanie z programu Erasmus+ w ramach Akcji 2 - Partnerstwa Współpracy, opiewa na 400 000 Euro.
Tekst: Aleksandra Kaźmierczak
Projekt VIBES powstał w odpowiedzi na obecne potrzeby edukacyjne spowodowane pandemią COVID-19, która w znacznym stopniu ograniczyła kontakt student-nauczyciel oraz dostęp do infrastruktury laboratoryjnej. Dzięki wielomiesięcznej pracy specjalistów z dziedziny kształcenia studentów kierunków biomedycznych powstało innowacyjne rozwiązanie, które pomoże w nauczaniu praktycznym zarówno w trakcie pandemii oraz jako forma uzupełniająca kształcenia kontaktowego.
Konsorcjum pięciu uniwersytetów uzyskało finansowanie mające na celu stworzenie modułów edukacyjnych podnoszących jakości praktycznego kształcenia na biomedycynie i kierunkach pokrewnych. Uzyskane fundusze umożliwią wdrożenie nowatorskich modułów dydaktycznych opartych na wystandaryzowanej metodyce i wyprodukowaniu wysokiej jakości materiałów edukacyjnych. Międzynarodowa współpraca, poprzez wymianę doświadczeń, pomoże stworzyć wspólny standard takiego nauczania. Jest to istotne w rozwijaniu mobilności studenckiej, ponieważ przyczyni się do stworzenia jednolitych podstaw programowych.
Wyniki tej działalności zostaną przedstawione na konferencji edukacyjnej, będącej zwieńczeniem projektu. Wezmą w niej udział przedstawiciele zespołów badawczych oraz specjaliści zajmujący się kształceniem studentów w dziedzinach biomedycznych.
Trwający 36 miesięcy projekt VIBES, który rozpoczął się 1 lutego 2022 roku i potrwa do 31 stycznia 2025 roku jest koordynowany przez Uniwersytet Medyczny w Lublinie (mgr Natalia Radczuk i prof. dr hab. n. biol. Przemysław Tylżanowski). Powstał on w partnerstwie z University of Oslo (Norwegia), University of Foggia (Włochy), KU Leuven (Belgia) oraz Reykjavik University (Islandia), a dofinansowanie z programu Erasmus+ w ramach Akcji 2 - Partnerstwa Współpracy, opiewa na 400 000 Euro.
Tekst: Aleksandra Kaźmierczak
© 2022 Centrum Symulacji Medycznej UM w Lublinie