Informator uniwersytecki
numer 027
Luty 2024
★
2
Nowa edycja Programu Tutoringowego
Serdecznie zapraszamy pracowników Wydziału Lekarskiego i Wydziału Lekarsko-Dentystycznego do udziału w kolejnej edycji Programu Tutoringowego. Program ten na kierunku lekarskim zakłada prowadzenie spotkań z seminaryjną grupą studentów (jedno lub dwa spotkania w semestrze) w ramach przedmiotu „Psychospołeczne Aspekty Medycyny”. Na kierunku lekarsko-dentystycznym są to dwa spotkania w semestrze z grupą ćwiczeniową w ramach przedmiotu „Psychospołeczne Aspekty Stomatologii”. Zajęcia prowadzone są z tą samą grupą przez cały czas trwania studiów.
Główne cele Programu to zbudowanie więzi i nawiązanie relacji ze studentami, wzbudzenie u studentów identyfikacji z uczelnią, zapoznanie studentów ze specyfiką roli lekarza, jak również przekazanie treści merytorycznych (wcześniej przygotowanych i przesłanych prowadzącym), tj. profesjonalizm, kodeks honorowy, bezpieczeństwo pacjenta, będących podstawą do dyskusji i wspólnych rozważań. Celem prowadzonych zajęć jest ponadto wzmocnienie zasobów osobowych studentów, podniesienie ich motywacji i chęci do dalszego rozwoju oraz poznanie ich perspektywy.
Na kierunku lekarskim zajęcia prowadzone są przez Tutora lub parę Tutorów (psycholog/psychiatra+klinicysta/specjalista), dzięki czemu jest możliwość poszerzania perspektywy omawianych zagadnień. Na kierunku lekarsko-dentystycznym z dziesięcioosobową grupą ćwiczeniową pracuje jeden Tutor.
Tutorzy mają możliwość dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem, przedstawienia swojej ścieżki kariery, pełnią role ekspertów i specjalistów w danej dziedzinie. Za udział w Programie Tutorzy otrzymują punkty w obszarze dydaktycznym podczas ewaluacji.
Główne cele Programu to zbudowanie więzi i nawiązanie relacji ze studentami, wzbudzenie u studentów identyfikacji z uczelnią, zapoznanie studentów ze specyfiką roli lekarza, jak również przekazanie treści merytorycznych (wcześniej przygotowanych i przesłanych prowadzącym), tj. profesjonalizm, kodeks honorowy, bezpieczeństwo pacjenta, będących podstawą do dyskusji i wspólnych rozważań. Celem prowadzonych zajęć jest ponadto wzmocnienie zasobów osobowych studentów, podniesienie ich motywacji i chęci do dalszego rozwoju oraz poznanie ich perspektywy.
Na kierunku lekarskim zajęcia prowadzone są przez Tutora lub parę Tutorów (psycholog/psychiatra+klinicysta/specjalista), dzięki czemu jest możliwość poszerzania perspektywy omawianych zagadnień. Na kierunku lekarsko-dentystycznym z dziesięcioosobową grupą ćwiczeniową pracuje jeden Tutor.
Tutorzy mają możliwość dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem, przedstawienia swojej ścieżki kariery, pełnią role ekspertów i specjalistów w danej dziedzinie. Za udział w Programie Tutorzy otrzymują punkty w obszarze dydaktycznym podczas ewaluacji.
Osoby chętne do prowadzenia zajęć w ramach Programu Tutoringowego prosimy o kontakt:
Wydział Lekarski:
- dr n. med., dr n. społ. Izabela Mamcarz (izabelamamcarz@umlub.pl)
- dr n. społ. Emilia Samardakiewicz-Kirol (emilia.samardakiewicz-kirol@umlub.pl)
Wydział Lekarsko-Dentystyczny:
dr n. med. Magdalena Horodeńska, prof. Uczelni (magdalenahorodenska@umlub.pl)
Wydział Lekarski:
- dr n. med., dr n. społ. Izabela Mamcarz (izabelamamcarz@umlub.pl)
- dr n. społ. Emilia Samardakiewicz-Kirol (emilia.samardakiewicz-kirol@umlub.pl)
Wydział Lekarsko-Dentystyczny:
dr n. med. Magdalena Horodeńska, prof. Uczelni (magdalenahorodenska@umlub.pl)
Autorka: dr n. med., dr n. społ. Izabela Mamcarz
© 2022 Centrum Symulacji Medycznej UM w Lublinie