Informator uniwersytecki
numer 029
Kwiecień 2024
★
17
Nowi profesorowie w grupie dydaktycznej
Rada ds. Kształcenia Uniwersytetu Medycznego w Lublinie pozytywnie zaopiniowała zmianę stanowiska dla nauczycieli akademickich na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników dydaktycznych. Poprosiliśmy by napisali kilka słów o sobie. W kwietniowym numerze zechciały nam o sobie opowiedzieć dr n. hum. Anna Podlewska, dr n. med. Katarzyna Sidor i dr n. farm. Katarzyna Wojciechowska
dr n. farm. Katarzyna Wojciechowska
Katedra i Zakład Farmacji Stosowanej i Społecznej
Przedmiot, którego uczę:
technologia postaci leków, receptura preparatów kosmetycznych
Dlaczego dydaktyka – co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Dydaktyka to dla mnie nie tylko praca, ale przede wszystkim pasja. Od zawsze marzyłam o tym, aby dzielić się wiedzą i pomagać innym w zdobywaniu nowych umiejętności. To nieocenione uczucie, gdy widzę, że moja praca przyczynia się do rozwoju innych osób i pomaga im osiągać cele. Czuje satysfakcję z pomocy studentom pragnącym rozwijać swoje talenty i umiejętności. Praca z młodymi ludźmi daje mi ogromną energię i motywację do działania. Dzięki nim każdy dzień nauczania jest nowym wyzwaniem i okazją do poszerzania swoich horyzontów.
Studentów lubię za...
Studentów lubię za ich ciekawość, zaangażowanie i chęć rozwoju. Każdy student ma unikalne zdolności i pomysły, które inspirują mnie do ciągłego poszerzania wiedzy.
dr n. farm. Katarzyna Wojciechowska
Katedra i Zakład Farmacji Stosowanej i Społecznej
Przedmiot, którego uczę:
technologia postaci leków, receptura preparatów kosmetycznych
Dlaczego dydaktyka – co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Dydaktyka to dla mnie nie tylko praca, ale przede wszystkim pasja. Od zawsze marzyłam o tym, aby dzielić się wiedzą i pomagać innym w zdobywaniu nowych umiejętności. To nieocenione uczucie, gdy widzę, że moja praca przyczynia się do rozwoju innych osób i pomaga im osiągać cele. Czuje satysfakcję z pomocy studentom pragnącym rozwijać swoje talenty i umiejętności. Praca z młodymi ludźmi daje mi ogromną energię i motywację do działania. Dzięki nim każdy dzień nauczania jest nowym wyzwaniem i okazją do poszerzania swoich horyzontów.
Studentów lubię za...
Studentów lubię za ich ciekawość, zaangażowanie i chęć rozwoju. Każdy student ma unikalne zdolności i pomysły, które inspirują mnie do ciągłego poszerzania wiedzy.
dr n. hum. Anna Podlewska
Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Przedmiot którego uczę:
język angielski specjalistyczny
Dlaczego dydaktyka - co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Nauczanie i uczenie się od innych dają poczucie sprawczości, której rewersem jest współodpowiedzialność, są jak żeglowanie: zawinięcie do portu jest istotne, ale ważniejsi są ludzie, z którymi przyszło nam płynąć.
Studentów lubię za…
Studentów lubię za to, że chętnie dzielą ze mną radości i trudy wspólnego przedzierania się przez nieoczywiste pejzaże medycznej angielszczyzny, że zapraszają mnie abym towarzyszyła im w podejmowanych przez nich inicjatywach takich jak np. Studencki Rejs Profilaktyczny, że motywują mnie do systematycznych poszukiwań nowych metod i technik mających zastosowanie we współczesnej glottodydaktyce.
dr n. med. Katarzyna Sidor
Zakład Psychologii, Katedry Psychospołecznych Aspektów Medycyny
Przedmiot, którego uczę:
między innymi: psychologia ogólna, społeczna oraz estetyka, a także zajęcia w ramach psychospołecznych aspektów medycyny
Dlaczego dydaktyka – co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Mam świadomość, że nauczanie to ogromna odpowiedzialność i do każdego studenta staram się podchodzić indywidualnie. Uważam, że człowiek uczy się całe życie, a moja praca mobilizuje mnie do rozwoju i ciągłego poszukiwania nowych, ciekawych treści. To wszystko przekłada się na satysfakcję z tego, co robię.
Studentów lubię za...
Lubię studentów za to, że są przede wszystkim bardzo interesującymi ludźmi, z którymi mogę porozmawiać na wiele ważnych tematów, nie tylko związanych z uczelnią, ale także o innych sprawach psychospołecznych. Doceniam ich zaangażowanie podczas zajęć, ciekawe uwagi i spostrzeżenia, które pozwalają mi stale udoskonalać moją pracę. Po każdym spotkaniu ze studentami wiem więcej i to mnie fascynuje.
© 2022 Centrum Symulacji Medycznej UM w Lublinie