numer 029
Kwiecień 2024
17

Nowi profesorowie w grupie dydaktycznej

Rada ds. Kształcenia Uniwersytetu Medycznego w Lublinie pozytywnie zaopiniowała zmianę stanowiska dla nauczycieli akademickich na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników dydaktycznych. Poprosiliśmy by napisali kilka słów o sobie. W kwietniowym numerze zechciały nam o sobie opowiedzieć dr n. hum. Anna Podlewska, dr n. med. Katarzyna Sidor i dr n. farm. Katarzyna Wojciechowska




dr n. farm. Katarzyna Wojciechowska
Katedra i Zakład Farmacji Stosowanej i Społecznej

Przedmiot, którego uczę: 
technologia postaci leków, receptura preparatów kosmetycznych

Dlaczego dydaktyka – co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Dydaktyka to dla mnie nie tylko praca, ale przede wszystkim pasja. Od zawsze marzyłam o tym, aby dzielić się wiedzą i pomagać innym w zdobywaniu nowych umiejętności. To nieocenione uczucie, gdy widzę, że moja praca przyczynia się do rozwoju innych osób i pomaga im osiągać cele. Czuje satysfakcję z pomocy studentom pragnącym rozwijać swoje talenty i umiejętności. Praca z młodymi ludźmi daje mi ogromną energię i motywację do działania. Dzięki nim każdy dzień nauczania jest nowym wyzwaniem i okazją do poszerzania swoich horyzontów.

Studentów lubię za...
Studentów lubię za ich ciekawość, zaangażowanie i chęć rozwoju. Każdy student ma unikalne zdolności i pomysły, które inspirują mnie do ciągłego poszerzania wiedzy.
dr n. farm. Katarzyna Wojciechowska zdjęcie portretowe
dr n. farm. Katarzyna Wojciechowska
dr n. hum. Anna Podlewska
dr n. hum. Anna Podlewska


dr n. hum. Anna Podlewska

Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Medycznego w Lublinie

Przedmiot którego uczę:
język angielski specjalistyczny

Dlaczego dydaktyka - co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Nauczanie i uczenie się od innych dają poczucie sprawczości, której rewersem jest współodpowiedzialność, są jak żeglowanie: zawinięcie do portu jest istotne, ale ważniejsi są ludzie, z którymi przyszło nam płynąć.

Studentów lubię za…
Studentów lubię za to, że chętnie dzielą ze mną radości i trudy wspólnego przedzierania się przez nieoczywiste pejzaże medycznej angielszczyzny, że zapraszają mnie abym towarzyszyła im w podejmowanych przez nich inicjatywach takich jak np. Studencki Rejs Profilaktyczny, że motywują mnie do systematycznych poszukiwań nowych metod i technik mających zastosowanie we współczesnej glottodydaktyce.
dr n. med. Katarzyna Sidor zdjęcie portretowe
dr n. med. Katarzyna Sidor


dr n. med. Katarzyna Sidor

Zakład Psychologii, Katedry Psychospołecznych Aspektów Medycyny

Przedmiot, którego uczę:
między innymi: psychologia ogólna, społeczna oraz estetyka, a także zajęcia w ramach psychospołecznych aspektów medycyny

Dlaczego dydaktyka – co mnie pasjonuje w nauczaniu?
Mam świadomość, że nauczanie to ogromna odpowiedzialność i do każdego studenta staram się podchodzić indywidualnie. Uważam, że człowiek uczy się całe życie, a moja praca mobilizuje mnie do rozwoju i ciągłego poszukiwania nowych, ciekawych treści. To wszystko przekłada się na satysfakcję z tego, co robię. 

Studentów lubię za...
Lubię studentów za to, że są przede wszystkim bardzo interesującymi ludźmi, z którymi mogę porozmawiać na wiele ważnych tematów, nie tylko związanych z uczelnią, ale także o innych sprawach psychospołecznych. Doceniam ich zaangażowanie podczas zajęć, ciekawe uwagi i spostrzeżenia, które pozwalają mi stale udoskonalać moją pracę. Po każdym spotkaniu ze studentami wiem więcej i to mnie fascynuje.
© 2022 Centrum Symulacji Medycznej UM w Lublinie