numer numer 030
czerwiec 2024
55

MasterKOR: Innowacyjna Platforma Edukacyjna Triumfuje w konkursie Lublin Up! 2024

11 czerwca 2024 r. odbyła się finałowa gala II edycji międzyuczelnianego konkursu na najlepszy pomysł biznesowy Lublin Up!, organizowana przez Związek Uczelni Lubelskich oraz Gminę Lublin. Wydarzenie zgromadziło innowacyjne pomysły z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Przyrodniczego oraz Politechniki Lubelskiej, rywalizujące o miano najlepszego startupu.
W konkursie na podium stanęły trzy projekty:

1. MasterKOR – Innowacyjna Platforma Edukacyjna – projekt zdobył I miejsce oraz voucher o wartości 12 tys. zł.

2. Barlies – projekt zajął II miejsce, otrzymał 8 tys. zł oraz nagrodę specjalną Unicorn Hub, w tym indywidualną konsultację i pakiet wsparcia od partnerów.

3. Innowacyjne Narzędzia Samopomocy dla Kobiet – III miejsce.

 
Zwycięski projekt MasterKOR to owoc blisko dwóch miesięcy intensywnych warsztatów, podczas których uczestnicy mieli okazję zapoznać się z większością konkurencyjnych projektów. Jak przyznają twórcy platformy, wszystkie startupy były niezwykle interesujące, niektóre bardziej innowacyjne, inne mniej, lecz wszystkie wartościowe. „Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że konkurencja jest potężna. Jednak nie zabrakło nam wiary w siebie aż do ogłoszenia wyników” – mówi jeden z twórców MasterKOR.
Cztery stojące osoby w tle ścianki uniwersyteckie
MasterKor oraz Dietetyk Agata Przytuła i Psycholog Mateusz Barłóg
Geneza pomysłu

Pomysł na MasterKOR zrodził się z wieloletniego doświadczenia jego twórców jako korepetytorów: „Podsumowując te lata pracy, chcieliśmy zawrzeć w naszym projekcie wszystko to, co nas przez tyle lat bezpośrednio dotykało, a co wymaga poprawy” – tłumaczą. Celem projektu jest wyjście naprzeciw potrzebom studentów, aby w wolnym czasie mogli wykorzystać swoją obszerną wiedzę w pomocy osobom, które jej potrzebują, a przy tym mogli zarobić na swoje własne potrzeby.

Twórcy MasterKOR zdawali sobie sprawę z potężnej konkurencji, jednak aż do ogłoszenia wyników nie tracili wiary w swój projekt: „Byliśmy korepetytorami i mierząc się z problemami, które dotyczą nas samych, wiedzieliśmy, że nasz projekt jest bardzo potrzebny na rynku” – dodają. Fakt, że zwyciężyli, dodatkowo umocnił ich w przekonaniu, że podążają właściwą ścieżką. Dodatkowym potwierdzeniem była pochwała prof. Jarosława Dudki, prorektora ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, który w ciepłych słowach docenił prezentację oraz pomysł zespołu.
Niespodzianka na gali

„Czy byliśmy zaskoczeni wygraną? Niewątpliwie tak! Nie wynikało to jednak z tego, że nie wierzyliśmy w nasz projekt, lecz ze świadomości wysokiego poziomu pozostałych uczestników” – podsumowują laureaci. MasterKOR zdobył pierwsze miejsce, co nie tylko zapewniło twórcom finansowe wsparcie, ale także potwierdziło wartość ich pomysłu.

 
Apel do tych, którzy chowają pomysły do szuflady

„Szanowne koleżanki, szanowni koledzy! Przede wszystkim uwierzcie w siebie! Jeśli macie pomysł, który wydaje Wam się wartościowy, podzielcie się nim z bliskimi osobami – może okazać się, że problemy na rynku, które dostrzegacie, dotyczą wielu osób i warto je rozwiązać. Lublin UP! to świetna okazja, aby uczestnicząc w wielu warsztatach ze specjalistami, nauczyć się od nich, jak zacząć, dowiedzieć się tego, co jest naprawdę ważne i wartościowe w prowadzeniu firmy. Nam udział w Lublin UP! nie tylko zapewnił wygranie funduszy, ale przede wszystkim nauczył, jak prezentować swoje pomysły, aby ludzie odbierali je jako faktycznie potrzebne. Śledźcie nas na Facebooku, bo już niebawem będzie się działo! Chcesz być Master? Dołącz do MasterKOR!” –  tak podsumowują swój sukces zwycięzcy.
Inspirujące projekty z Uniwersytetu Medycznego

Warto również wspomnieć o jeszcze jednej wspaniałej drużynie z naszego Uniwersytetu, która pomimo tego, że nie stanęła na podium, wspaniale zaprezentowała się i przeszła inspirujące warsztaty. Zespół ten, składający się z dietetyk Agaty Przytuły, która w ramach konkursu Lublin UP! włączyła do współpracy psychologa Mateusza Barłoga, przedstawił naprawdę ciekawy startup, skupiający się na problemach żywieniowych i psychologicznych wśród młodzieży.

„W szkołach brakuje edukacji żywieniowej i psychologicznej, co jest niezwykle ważne, ponieważ te dwa tematy są ze sobą ściśle powiązane” – mówi dietetyk, Agata Przytuła.

Po sesjach mentoringowych ich model biznesowy przeszedł transformację, skupiając się na młodszych grupach wiekowych i kładąc nacisk na edukację nauczycieli przedszkolnych oraz rodziców. Ich ostateczny pomysł biznesowy to platforma szkoleniowa dla nauczycieli przedszkolnych, obejmująca moduły edukacyjne z zakresu żywieniowego i psychologicznego, narzędzia do pracy z dziećmi oraz aplikację dla rodziców. Aplikacja ta umożliwi kontynuowanie pracy rozpoczętej w przedszkolu, skupiając się na aspektach żywieniowych oraz na rozpoznawaniu i pracy z emocjami dziecka.

„Chociaż nie stanęliśmy na podium podczas gali finałowej Demo Day, sam udział w konkursie był dla mnie niesamowitą przygodą i okazją do rozwoju, zdobycia nowych umiejętności i nawiązania kontaktów. Dziękuję mentorom i gratuluję zwycięskim zespołom, a w szczególności chłopakom – Miłoszowi Cisłakowi i Michałowi Chojęcie, którzy zajęli pierwsze miejsce. Było wspaniale obserwować rozwój wszystkich pomysłów. To świetna inicjatywa i nie mogę się doczekać kolejnych wyzwań” – podsumowuje pani Agata.

Konkurs Lublin Up! po raz kolejny okazał się doskonałą platformą do prezentacji innowacyjnych pomysłów i wspierania młodych przedsiębiorców. Sukces MasterKOR pokazuje, jak ważna jest wiara we własne projekty oraz ciągłe dążenie do ich realizacji. Zespół MasterKOR nie spoczywa na laurach i planuje dalszy rozwój swojej platformy, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rynku edukacyjnego.

Warto również obserwować rozwój projektu drużyny z Uniwersytetu Medycznego – pani dietetyk Agaty Przytuły i psychologa Mateusza Barłoga –  który wykazuje ogromny potencjał i może w przyszłości zrewolucjonizować podejście do edukacji żywieniowej i psychologicznej wśród najmłodszych.


Autor: Anna Marciniak-Tarkowska
© 2022 Centrum Symulacji Medycznej UM w Lublinie